9.D – emelt szintű matematika (angol)

Iskolánkban az intézmény megalakulása óta folyik emelt szintű oktatás matematikából. A tehetséggondozó, emelt óraszámú matematikacsoportban emelt szintű tantervnek megfelelően, valamint az iskola mint „Akkreditált Kiváló Tehetségpont” céljaival összhangban folyik az oktatás. A képzés eredményességét az emelt szintű érettségire jelentkező diákok magas száma, a kiváló érettségi eredmények és a kiemelkedő versenyeredmények is igazolják (a jelentősebb versenyeredmények honlapunkon is megtekinthetők).

A képzés célja a tehetséggondozás, képességfejlesztés. Ezen belül kiemelt az emelt szintű középiskolai tananyag széleskörű alkalmazása (a matematika szerepe más tudományágakban és a mindennapi életben); az emelt szintű érettségire való felkészítés mellett a tananyag elmélyítésével és kiegészítő anyagrészek megtanításával a sikeres felsőfokú tanulmányokra való felkészítés; az önképzés igényének felkeltése; a matematikai gondolkodásmód, problémamegoldó képesség, modellalkotás kialakítása, fejlesztése; a koncentrált teljesítményre való képesség kialakítása a versenyeken keresztül.

A fenti célok megvalósítása érdekében magasabb (heti két órával emelt) óraszámban tanítjuk a matematikát.

A túljelentkezés óriási aránya, illetve a szakirányú továbbtanulás mértéke évről évre visszaigazolja a képzés sikerességét.

Mindazoknak ajánljuk, akik azon kívül, hogy szívesen foglalkoznak a matematikával, megalapozott és magas szintű matematikatudással szeretnének jelentkezni matematikai, természettudományos, műszaki, informatikai vagy közgazdasági képzést folytató felsőoktatási intézményekbe.

tagozatvezető: Pálfiné Kovács Erika Bonis Bona-, Ericsson- és MIT-díjas tanár

Felvételi hírek

A szóbeli vizsgáról



A matematika szóbeli felvételin elsősorban azt szeretnénk látni, hogy milyen fokú a jelentkező diákok matematikai gondolkodásmódja, szövegértése, problémamegoldó képessége, bizonyítási igénye.

A feladatok az általános iskolai tananyagra épülnek, kiemelten kezelve a számolási készséget.

A tárgyi ismeretek mellett azonban fontos szerepet kap a gondolkodási képesség, az, hogy a tanuló hogyan fogadja a segítő kérdéseket, mennyire engedi magát „vezetni”.

témakörök

  • oszthatóság (osztó, többszörös, oszthatósági szabályok, prímszám, összetett szám, prímtényezős felbontás, legnagyobb közös osztó, legkisebb közös többszörös)
  • négy alapművelet a racionális számok körében (törtek és tizedes törtek; ellentett, abszolútérték, törtrész, átlag), százalékszámítás
  • egész kitevős hatvány és azonosságai konkrét számokkal; normálalak; négyzetgyök
  • arányosság (egyenes és fordított arányosság, arány jelentése, arányos osztás)
  • algebrai kifejezések, nevezetes szorzatok, szorzattá alakítások; elsőfokú egyenlet és egyenlőtlenség
  • szöveges feladatok megoldása (következtetés visszafelé, ábrakészítés, mérlegelv, a szöveges feladatok megoldásának lépései, típusfeladatok ismerete)
  • háromszögek (csoportosításuk oldalak és szögek szerint, tulajdonságaik, belső és külső szögek, Pitagorasz-tétel, nevezetes vonalak és pontok, kerület és terület)
  • négyszögek (négyzet, téglalap, rombusz, paralelogramma, trapéz, deltoid; tulajdonságaik; kerület és terület)
  • síkidomok, sokszögek (szabályos sokszögek, kör, szögek fajtái, kerület és terület)
  • tengelyes és középpontos tükrözés, szimmetria
  • testek (kocka és téglatest; háló; felszín és térfogat)
  • gondolkodási módszerek, matematikai modellek keresése, halmazok, kombinatorika (esetek felsorolása, sorbarendezés, kiválasztás)

mintafeladat

Felvételi tájékoztató

2023.10.17.

Tisztelt Városmajori Gimnázium iránt érdeklődő Szülők!
Kedves leendő városmajori Diákok!

Olvassák szeretettel felvételi tájékoztatónkat:

felvételi tájékoztató 

Felvételiző diákok és szüleik figyelmébe

2023.10.17.

A felvételivel kapcsolatos információkat ezen az oldalon fogjuk megosztani. Kérjük, kövessék figyelemmel a híreket!

A továbbtanuláshoz sok sikert kívánunk.

Fontosabb időpontok