A jelen tanévben induló képzés legfontosabb célja a humán érdeklődésű diákok emelt szintű fejlesztése magyar nyelv és irodalomból, de kiemelt szempontnak tartjuk tanítványaink humán értelmiségivé nevelését is, ennek keretében az önálló, kritikus gondolkodásra és kulturált vitára, kommunikációra való képesség fejlesztését is fontosnak tartjuk.
A heti négy alapóra mellett plusz két órában, bontott csoportban folyik a tanítás, melynek keretében lehetőség nyílik a művészetekről, irodalomról, filozófiáról való elmélyült beszélgetésre, vitára, egyénre szabott feladatokra, tehetséggondozásra, valamint a szaktárgyi versenyekre való felkészülésre. Tanórán kívüli tevékenységként múzeum- és színházlátogatásra, műhelymunkára is invitáljuk tanulóinkat.
A tantestület közösségének meggyőződése, hogy mai információs társadalmunkban is van helyük a sokoldalúan művelt, művészetkedvelő és a világ felé humanista nyitottsággal forduló embereknek.
A humán képzésre jelentkezők szabadon választhatnak, hogy a magyart vagy a történelmet részesítik előnyben. Kérjük, hogy a választott tárgyat (akár mindkettőt is) a felvételi lap megjegyzés rovatában tüntessék fel.
tagozatvezető: Vértes Judit mestertanár
* * *
A tagozat legfontosabb célja a humán érdeklődésű diákok emelt szintű képzése történelem tantárgyból. Kiemelt szempontnak tartjuk a gyerekek humán értelmiségivé nevelését, ami egyben az önálló, mérlegelő gondolkodásra és kulturált vitára, kommunikációra való képesség fejlesztését is jelenti.
A tagozaton a történelmet az alapórán kívül csoportbontásban, heti két többletórában tanítjuk. Ennek keretében lehetőség nyílik a tanulók emelt szintű érettségire való felkészítésére, forráselemzésre, a történelem egyes eseményeinek több szempontból való bemutatására, a kulturális távlatok megértésére, elmélyült beszélgetésre és vitára, egyénre szabott feladatokra, tehetséggondozásra, valamint a szaktárgyi versenyekre való felkészülésre. Tanórán kívüli tevékenységként múzeumok és történelmi emlékhelyek látogatására, műhelymunkára is invitáljuk tanulóinkat. A történelem irányú képzésre évek óta sokszoros a túljelentkezés, ami arról győzött meg bennünket, hogy mai információs társadalmunkban is van helyük a sokoldalúan művelt, a történelmi összefüggéseket értő, elemezni képes, a tényekből, forrásokból tárgyilagos következtetéseket levonni tudó, a sorok között is olvasni képes, a világ felé humanista nyitottsággal forduló embereknek. Az emelt történelem képzést választóknak azt ajánljuk, hogy történelemből tegyenek emelt szintű érettségi vizsgát. Érdemes ezt a képzést választani akkor is, ha gazdasági vagy jogi területen szeretnének továbbtanulni, amihez a történelem emelt szintű érettségi fontos.
Az emelt óraszámban változatos módokon nyílik alkalom a történelem és a hozzá kapcsolódó gazdasági-társadalmi háttér íróinak, tudósainak, kutatóinak műveivel, gondolataival, szemléletével való megismerkedésre.
A humán képzésre jelentkezők szabadon választhatnak, hogy a magyart vagy a történelmet részesítik előnyben. Kérjük, hogy a választott tárgyat (akár mindkettőt is) a felvételi lap megjegyzés rovatában tüntessék fel.
tagozatvezető: Schultheisz György történelem-földrajz szakos tanár
➖
A szóbeli meghallgatáson az egyetemes és a magyar történelem kulcskérdései kerülnek terítékre. A felvételi beszélgetésen minden témakörhöz az általános iskolai követelményekhez igazodó történelmi forrásokat csatolunk. A jelentkezők történelmi szövegértési képességei mellett az adott korszakban való jártasságát, tájékozottságát, alapvető tárgyi tudását igyekszünk felmérni. Ha a vizsgázó elakad a téma kifejtésében, akkor a forrásokhoz kapcsolódó tanári kérdések segítik a felvételizőt az elvárt tények, összefüggések felismerésére.
A történelem felvételi beszélgetés témakörei:
➖
Tisztelt Városmajori Gimnázium iránt érdeklődő Szülők!
Kedves leendő városmajori Diákok!
Olvassák szeretettel felvételi tájékoztatónkat:
➖
A felvételivel kapcsolatos információkat ezen az oldalon fogjuk megosztani. Kérjük, kövessék figyelemmel a híreket!
A továbbtanuláshoz sok sikert kívánunk.
➖